http://www.up.vatandownload.com/images/q3fnundhjt5g1npu33il.gif

10 ماده غذايي مهم

نوع غذايي كه ما مي‌خوريم بيشتر از مقدار آن در ايجاد رضايت از يك وعده غذايي و احساس سيري تاثيرگذار است. به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، با توجه به اين نكته متخصصان تغذيه، فهرستي از 10 ماده خوراكي مهم را كه در ايجاد احساس سيري نقش قابل ملاحظه‌اي دارند، منتشر كرده‌اند. اين مواد غذايي بدون اينكه شما را چاق كنند، ‌كمك مي‌كنند كه احساس سيري كنيد. اين فهرست شامل ماهي‌هاي چرب مانند سالمون، ماهي تن و ساردين، ميوه‌هاي مركبات مثل ليمو، پاپايا، گريپ فرود و گوجه فرنگي، سبزيجات سبز رنگ مانند اسفناج و كلم بروكلي، پاپ كرن، بلغور جو، مغز بادام و مغز گردو، محصولات و فراورده‌هاي لبني كم چرب، لوبيا، غلات و دانه‌هاي سبوس دار و سيب هستند.

هر كدام از اين مواد غذايي به دليل دارا بودن خواص ويژه خود مانند مقدار زيادي ويتامين C، فيبر زياد و كالري اندك، مقادير قابل توجهي پروتئين، مقدار مناسب كلسيم، منابع غذايي مناسبي هستند كه ضمن ايجاد احساس سيري مانع از افزايش وزن و تجمع چربي در بدن مي شوند.

انتهاي پيام


شما میتوانید دیدگاهی بگذارید، یا بازخوردی از سایتتان.

دیدگاهی بگذارید

عضو خوراک مطالب شوید مرا در توییتر دنبال کنید!