http://www.up.vatandownload.com/images/q3fnundhjt5g1npu33il.gif

یائسگی وآثار کمبود استروژن در بدن زنان

زنان دقيقا در همان گيرودار يائسگي متوجه مي شوند که کاهش استروژن با بدن شان چه مي کند. وقتي که بدن شما درگير اين تغييرات زندگي شود و استروژن از دست بدهد، گرگرفتگي، نوسانات وضع روحي رواني، خشکي و خارش پوست، خشکي و شکنندگي موها، چروک شدن پوست، سينه هاي شل و افتاده و افزايش وزن را تجربه خواهيد کرد.اين وضعيت مي تواند در خانمي رخ دهد که يا درگير يائسگي است و يا به سمت آن حرکت مي کند.

علاوه بر اين زماني که يائسه مي شويد در معرض خطر بيماري هاي جدي اي خواهيد بود؛ تنها به اين علت که دوست قديمي شما(استروژن) که باعث زيبايي و جوان به نظر رسيدن شما مي شد، ناپديد شده و شما را در وضعيت خطر ترک کرده است.

به اين ترتيب شما براي اين که بدن تان را در برابر سرطان، بيماري هاي قلبي، پوست افتاده و شل، افزايش وزن و گرگرفتگي ها محافظت کنيد، لازم است که استروژن دريافتي خود را افزايش دهيد. از آنجا که قرص هاي جايگزين هورمون مي توانند همان اثر مخرب کمبود شديد استروژن را داشته باشند، شما نيازمند يافتن راه هاي ديگري براي دريافت استروژن فوق العاده سودمند و نجات بخش خواهيد بود. براي اين که اين استروژن سودمند را به بدن خود برگردانيد مي توانيد به سادگي به نزديک ترين فروشگاه مواد غذايي مراجعه کنيد. بله درست متوجه شده ايد.

بسياري از غذاها داراي خاصيت هاي شبه استروژني هستند و فيتواستروژن ناميده مي شوند و به شما براي مقابله با گرگرفتگي هاي ناگهاني شبانه کمک مي کنند. شما قبلا هم غذاهاي زيادي را خورده ايد که حاوي استروژن بوده اند. آنچه اکنون براي تان توضيح داده مي شود، دسته بندي غذاهاي سرشار از استروژن و غذاهايي که مانع توليد استروژن مي شوند، است. آن چه شما بايد انجام دهيد اين است که غذاي مناسب بخوريد و مجددا عالي به نظر برسيد و احساس جواني کنيد.دوران يائسگي براي هر زني دوران مشکلي است اما براي اين که حتي المقدور سالم و دور از بيماري باشيد لازم است که مقدار زيادي غذاهاي سرشار از استروژن ميل کنيد. در واقع بايد تلاش کنيد روزانه 30 تا 50 ميلي گرم استروژن طبيعي دريافت کنيد.

غذاهاي سرشار از استروژن ميوه ها: سيب، خرما، آلو، گيلاس سبزي ها: چغندر، هويج، گوجه فرنگي، سيب زميني ، زيتون، خيار، بادمجان، فلفل و کلم بروکلي غلات: جو، جو دو سر، گندم، برنج دانه ها: ، تخم بذرکتان، رازيانه، تخمه آفتابگردان، يونجه بذرکتان غذاي فوق العاده اي براي تامين استروژن ضروري بدن در زمان قبل و بعد از يائسگي است. اگر بذرکتان روزانه مصرف شود از آنجا که حاوي فيتواستروژن است بيماري هاي قلبي را نيز در حداقل نگه مي دارد. بذرکتان هم چنين باعث بهبود عملکرد کبد مي شود و خشکي و خارش پوست شما را بهتر مي کند و همين طور به شفاف شدن موهاي شما و درمان اگزما و پسوريازيس کمک مي کند. لوبيا ها: سويا، لپه، لوبيا چشم بلبلي غذاهاي شامل سويا گزينه خوبي هستند تا دوز روزانه استروژن شما را تامين کنند.

فرآورده هاي سوياي حاوي استروژن شامل اقلام زير هستند: رشته فرنگي سويا، شير سويا، توفو، ماست سويا، پنير سويا و آرد سويا.سويا هم چنين يک منبع عالي براي تامين کلسيم است. زماني که درگير يائسگي هستيد و يا زماني که با موفقيت از آن گذشته ايد، به اين ماده معدني، نياز جدي داريد.گياهان و ادويه ها: سير، جعفري، شبدر، زنجبيل، آويشن و پونه کوهي غذاهايي که مانع توليد استروژن مي شوند ميوه ها: مرکبات، توت ها، انگورها، انجيرها، ليمو و آناناس سبزي ها: کلم، لوبياي سبز، پياز، کدو دانه ها: ارزن، برنج سفيد، آرد سفيد و … persian-area.com

شما میتوانید دیدگاهی بگذارید، یا بازخوردی از سایتتان.

دیدگاهی بگذارید

عضو خوراک مطالب شوید مرا در توییتر دنبال کنید!