http://www.up.vatandownload.com/images/q3fnundhjt5g1npu33il.gif

رویا دیدن تنش ها را رفع می کند

متخصصان داشتن رويا در خواب را در رفع بسياري از تنش هاي روزانه موثر مي دانند. به گفته متخصصان ما به دو نوع خواب نياز داريم، يکي خواب عميق که به رفع خستگي جسماني ما کمک مي کند و ديگري خواب با رويا تا بسياري از تنش هاي عصبي روزانه ما را رفع کند.

خواب طبيعي بين 5 تا 9 ساعت با توجه به شرايط سني و کاري انسان ها متفاوت است و بعد از هر 90 دقيقه بايد فرد وارد مرحله رويا شود.

اگر چه رويا به رفع تنش هاي عصبي کمک مي کند اما ديدن کابوس نشانه يک اختلال است، اختلالات خواب مربوط به کيفيت يا کميت آن مي شود که حرف زدن در خواب، خواب گردي و خر خر کردن از نشانه هاي اختلال در خواب است که در کنار کم خوابي و پر خوابي به عنوان شايع ترين اختلالات خواب شناخته مي شود و بايد درمان آن را جدي گرفت.

خرخر کردن گاهي بدليل نزديک شدن عضلات جداره حلق به هم و انسدادي که ايجاد مي کند مي تواند منجر به خفگي در خواب شود لذا نبايد به سادگي از کنار آن گذشت.

سيکل مناسب خواب هر کسي متناسب با نوع کار و عادتهاي فردي فرق مي کند و نمي توان همه را به يک زمان مشخص براي خواب توصيه کرد.

محققان براي داشتن يک خواب خوب توصيه مي کنند :

از خوردن چاي، قهوه، نوشابه هاي کافئين دار قبل از خواب خودداري کنيد و براي خواب بهتر سعي کنيد يک فنجان شير يا ماست بنوشيد و از دوش آب گرم استفاده کنيد.

دیدگاه‌ها درحال حاضر بسته است. اما شما می‌توانید بازخوردی از سایتتان.

دیدگاه‌ها بسته است.

عضو خوراک مطالب شوید مرا در توییتر دنبال کنید!